ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ

Το μουσείο, “Das Kunstmuseum”, ιδρύθηκε από τον Βαρλάμη και την σύζυγό του Χάιντε στην μικρή πόλη Schrems στην περιφέρεια Waldviertel της βόρειας Αυστρίας, σε ένα χώρο 14 στρεμμάτων με την οικονομική υποστήριξη της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης και του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και αποτελεί πολύ σημαντικό έργο υποδομής για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Το  “Kunstmuseum” προσφέρει μια σφαιρική και βιωματική ενημέρωση για την τέχνη και τα νέα καλλιτεχνικά ρεύματα του 21ου αιώνα με καθολικό χαρακτήρα  και  σύνθημα:  Εδώ η Τέχνη είναι για όλους – Ο καθένας είναι καλοδεχούμενος.

Το περιεχόμενο του νέου μουσείου έχει τρεις βασικές κατευθύνσεις:

1-Την εισαγωγή και ενημέρωση στη ζωγραφική, τη γλυπτική, την αρχιτεκτονική και το Design με εκθέσεις, εκδηλώσεις, εργαστήρια και σεμινάρια που απευθύνονται τόσο σε παιδιά όσο και στους ενήλικες με το σύνθημα:

2- Την Ακαδημία για Παιδιά που μέσα από το παιγνίδι καλλιεργεί τη δημιουργικότητα, αναπτύσσει τη φαντασία και αποτελεί ένα  εξαιρετικό εργαλείο βιωματικής διδασκαλίας και υποστήριξης για δασκάλους και μαθητές.

3- Το καλλιτεχνικά διαμορφωμένο πάρκο, ένα τοπίο με μεγάλα γλυπτά, αινιγματικές πέτρινες πλατείες και το εντυπωσιακό ανοιχτό θέατρο όπου διοργανώνονται παραστάσεις και εκδηλώσεις, μια μοναδική ατραξιόν για παιδιά και ενήλικες.

Όσο ήταν εν ζωή ο Βαρλάμης κάθε χρόνο σε μία μεγάλη ετήσια έκθεση παρουσίαζε ένα εικαστικό θέμα στους χώρους των περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου. Από το 2017 την διεύθυνση του Μουσείου έχουν αναλάβει η ομάδα του Βαρλάμη μαζί με την σύζυγό του Heide Warlamis.

Πληροφορίες για το μουσείο μπορείτε να βρείτε στον δικτυακό τόπο www.Daskunstmuseum.at     

ο ίδιος γράφει..

Στην αρχιτεκτονική διαμόρφωση του εξωτερικού χώρου του Μουσείου, επανέρχομαι στο ρεπερτόριο της αρχαϊκής αρχέγονης αρχιτεκτονικής. Η τεχνική της ξερολιθιάς συνδέεται με τα ερείπια των μεγαλιθικών πολιτισμών της Μάλτας και της Κεντρικής Ελλάδας. Ανασκαμμένα ερείπια οικισμών μιας φανταστικής πόλης του παρελθόντος και του μέλλοντος ταυτόχρονα.
Την γοητεία του ανολοκλήρωτου, του ατέλειωτου, τη διαμόρφωσα σαν ανάμνηση στον Φρέντερικ Κίσλερ, δάσκαλο μου, αρχιτέκτονα του "Ατέλειωτου Σπιτιού" και του "Κοιλώματος για Περισυλλογή".
Η πέτρινη αρχιτεκτονική αποφεύγει τυπικότητες και διακοσμήσεις. Στην ακατέργαστη κατάστασή της καταφέρνει το οικείο, το φιλόξενο, το γνήσιο. Ένα πάρκο της αρχιτεκτονικής μαγείας, ένα μικρό βασικό σχολείο αρχιτεκτονικών βιωμάτων, που αφήνει ανοιχτές τις διάφορες αρχιτεκτονικές καταστάσεις.
Χωρίς σκεπή και με "παράλογη" επίπλωση. Ένας τόπος της μύησης στα βαθύτερα μυστικά της αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης. Τα χρωματιστά γλυπτά είναι σαν ασύλληπτες βάσεις για ουράνια όντα, για νεράιδες και αγγέλους. Αν κάποιος για λίγο κρατηθεί, μπορεί να αισθανθεί τριγύρω το φτερούγισμα τους, που φέρνει στο πάρκο τρυφερά και φιλικά ένα φρέσκο αεράκι.

Ε. Βαρλάμης