design
Ο Βαρλάμης από την δεκαετία του `80 είχε στραφεί στο design. Τον ενδιέφερε η επικοινωνία με το ευρύ κοινό χωρίς εξαιρέσεις και αποκλεισμούς και ο σχεδιασμός χρηστικών αντικειμένων εξυπηρετούσε αυτό το σκοπό. Ήθελε με τον τρόπο αυτό η τέχνη να μπαίνει σε κάθε σπίτι.
Έχει σχεδιάσει μια μεγάλη σειρά προϊόντων, χαλιά, έπιπλα, μικροαντικείμενα από ξύλο, γυαλί ή πορσελάνη, υφάσματα και μια εντυπωσιακή σειρά από αντικείμενα (έπιπλα, εικόνες και παιχνίδια) για το παιδί και το παιδικό δωμάτιο.
Η σχεδιαστική του φιλοσοφία έχει αφετηρία τις διαχρονικές αξίες του ελληνικού πολιτισμού, αλλά και την παράδοση της «Σχολής της Βιέννης» που χαρακτηρίζεται από τις πιο απλές και ευγενικές μορφές στην περίοδο του μετασχηματισμού από την ιστορική τέχνη στην μοντέρνα, μια τέχνη δηλαδή απαλή με μια παγκοσμιότητα που μπόρεσε να αγγίξει πάρα πολλούς πολιτισμούς και να δεχθεί από αυτούς.
ο ίδιος γράφει..
…στην Ελλάδα πιστεύω ότι αυτό που έχει περισσότερο σημασία είναι να εντοπίσουμε εκείνα τα πηγαία σημεία, ή τις πηγαίες βάσεις που θα μας επιτρέψουν να δημιουργήσουμε έργα και αντικείμενα σε όλους τους τομείς τα οποία δεν θα είναι πλέον αναγκασμένα να εισαχθούν σε άλλους πολιτισμούς ή σε άλλες παραμέτρους δηλαδή δεν θα είναι πλέον σε σύγκριση ούτε της Γερμανίας, ούτε της Γαλλίας, ούτε της Αγγλίας με την έννοια ότι θα έχουν αυτή την αυτούσια και γηγενή έκφραση που οπωσδήποτε είναι απαραίτητη για να εμφανιστεί σήμερα στην αγορά και στο εμπόριο και την κοινωνία, να εμφανιστούν ιδέες και αντικείμενα που θα δώσουν έναν άλλον ερεθισμό, έναν ερεθισμό ή μια σχέση που θα κατευθύνεται στον σχεδιασμό του 21ου αιώνα.